Portale aukcyjne są już na tyle popularne i lubiane, że gromadzą mnóstwo osób licytujących klientów. Często ta liczba sięga powyżej miliona. Będącym łakomym kąskiem dla sprzedawców i ich towarów. Stanowi to nieodłączny element dobrej i skutecznej strategii, która obowiązuje przy omnichannel. Omnichannel jest to sprzedaż wielokanałowa, która pozwala docierać do osób poszukujących dane towary w różnorodnych miejscach, jak i szybszych sprzedażach. Co za tym idzie? Lepsza sprzedaż, czyli większe zyski w sklepie Internetowym. Poznaj w tym artykule pięć takowych portali, które pozwolą Ci prowadzić omnichannel i generować jeszcze większe zyski.
1. Allegro. Najbardziej znany i ceniony portal aukcyjny.
W 2020 roku Allegro.pl wkroczyło do 10 największych najbardziej stabilnych platform, które umożliwiają sprzedaż w e-commerce na całym świecie. Jest to naprawdę bardzo dobry wynik dla polskiego portalu aukcyjnego. W 2020 roku odwiedziło go już 194 miliony osób miesięcznie. Jak same statystyki mówią, jest, to portal jeden z największych, jak i najbardziej opłacalnych portali. Jest duża konkurencja, ale Twój sklep w tym kanale zacznie przynosić większe i to o wiele większe zyski dla e-sklepu z każdej branży.
Dlaczego jest warto?
– Jeden z największych rozpoznawalnych serwisów w e-commerce.
– Sprzedawcy nowo zarejestrowani korzystają z bezpłatnych wyróżnień.
– Szerokie możliwości promowania.
2. Empik Marketplace.
Kolejnym wartym portalem aukcyjnym zaraz koło Allegro jest Empik.com Marketplace. Jego wejścia miesięczne może nie porównują się do Allegro, ale jednak jest tam ponad 17 milionów wejść miesięcznie. Empik zastosował odmienny styl i wygląd aukcji niż allegro. Każdy z danych produktów posiada, swoją zakładkę co zwiększa, większą sprzedaż. Może nie tak wysoką, jak Allegro, ale i tak na tej platformie nie stracisz.
Dlaczego warto?
– Szybka i skuteczna sprzedaż.
– Estetyczny wygląd i posiadanie swojej marki na kolejnym kanale.
– SKU, czyli unikalne pozycje w magazynie.
3. Sklep na Facebooku.
Jedną z najbardziej popularnych w Polsce strategią omnichannel jest utworzenie sklepu na Facebooku. Facebook jest to nietypowy marketplace. Jednak też wszedł do świata e-commerce i z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Wiele osób wciąż ogranicza, się tylko na kampanie reklamowe na Facebooku, a to jest, wielki błąd. Technologia idzie w górę, jak i same ulepszenia sklepów Internetowych i całej branży e-commerce. Dlatego, też warto zacząć stosować kolejny znany marketplace, który odwiedza mnóstwo ludzi na Facebooku. Zwiększysz, tym samym pozycję rozpoznawalność marki a co najważniejsze zarobisz, więcej pieniędzy.
4. Kup teraz na Ceneo.
Od kiedy Ceneo wprowadziło funkcję, która umożliwia, kupienie danego przedmiotu u nich na stronie to zwiększyła, się lista danych produktów. Jednak co najważniejsze dany portal już w większości nie przekierowuje, na stronę internetową danego sklepu tylko umożliwia, kupienie danego artykułu u nich. Tym samym Ceneo weszło na rynek e-commerce jako marketplace. Dlatego, też warto wykorzystać ów platformę nie tylko na wzgląd dodatkowej promocji i kampanii reklamowej a na sprzedaż dodatkowych produktów w omnichannel.
5. eBay. Portal aukcyjny w Polsce i za granicą.
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych portali, który działa w Polsce, jak i za granicą jest eBay. Serwis działa identycznie do Allegro. Oferuje zakup przez licytację, jak i przycisk kup teraz. Ciekawe funkcje, jakie zostały wprowadzone to na przykład płatności PayPal. Zwrot kosztów odesłania towaru do sprzedawcy i wiele to więcej. Jeżeli planujesz wejść na rynek e-commerce nie tylko w Polsce, ale i za granicą eBay będzie idealnym rozwiązaniem na omnichannel.